![](/sites/default/files/images/409350.jpg)
Παρουσίαση των εναλλακτικών λύσεων που εξετάζονται στο πλαίσιο της μελέτης βιωσιμότητας- σκοπιμότητας της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Πάτρας με την Αθήνα, την οποία έχει αναθέσει η Διαχεριστική Αρχή, πραγματοποιήθηκε σήμερα το πρωί στην Αθήνα, στα γραφεία της ΕΡΓΟΣΕ, έπειτα από πρόσκληση του Προέδρου και Διευθύνοντα Συμβούλου της ΕΡΓΟΣΕ Κώστα Σπηλιόπουλου.
Στην σύσκεψη συμμετείχαν ο Δήμαρχος Πατρέων Γιάννης Δημαράς και ο Αντιδήμαρχος Έργων Bασίλης Λοτσάρης, εκ μέρους της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας ο κ. Γιώργος Αθανασόπουλος, από τον ΟΛΠΑ οι κ.κ Πλατυκώστας και Σμυρνής, από πλευράς Διαχειριστικής Αρχής η κ. Οικονόμου και ο κ. Μαντζώρος, από την ΕΡΓΟΣΕ οι κκ. Καπώνης και Ησαϊα και από τον Δήμο Πατρέων ο κ. Σαρδελιάνος.
Την παρουσίαση των εναλλακτικών λύσεων έκαναν οι μελετητές κ.κ. Ζέκος και Λεοτσαράκος.
Στη διάρκεια της παρουσίασης διατυπώθηκαν ερωτήματα και δόθηκαν διευκρινιστικές απαντήσεις, ενώ συμφωνήθηκε ότι εντός 15 ημερών ο Δήμος θα διοργανώσει στην Πάτρα ημερίδα στην οποία θα κληθούν όλοι οι φορείς και θα παρουσιαστούν οι βασικές εναλλακτικες λύσεις ώστε να οριστικοποιηθεί η τελική πρόταση που θα υποβληθεί για χρηματοδότηση στην Ευρωπαϊκή Ένωση και να προκριθεί η λύση που θα είναι η πλέον ρεαλιστική, θα συνδυάζεται με τη λειτουργία του Προαστιακού και θα εντάσσει το τρένο με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στην πόλη.
Σε ανακοίνωσή της η ΕΡΓΟΣΕ, αναφέρει τα εξής για τη συνάντηση:
Με πρωτοβουλία της Ενδιάμεσης Διαχειριστικής Αρχής Μεταφορών
(ΕΔΑΜ) του Υπουργείου Υπ.Με.Δι. σε συνεργασία με την ΕΡΓΟΣΕ,
πραγματοποιήθηκε εχθές Τετάρτη 30/10/2013 στα γραφεία της ΕΡΓΟΣΕ
Τεχνική Συνάντηση με θέμα την επιλογή της λύσης διέλευσης της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής από την πόλη των Πατρών.
Στη συνάντηση συμμετείχαν ο Δήμαρχος Πατρέων κ. Γ. Δημαράς, ο
Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Πάτρας κ. Κ. Πλατυκώστας, ο αρμόδιος Βοηθός Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδος κ. Γ. Αθανασόπουλος, η Προϊσταμένη της ΕΔΑΜ κα Μ. Οικονόμου, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ κ. Κ. Σπηλιόπουλος, ο Διευθυντής Στρατηγικού Σχεδιασμού και Ανάπτυξης του ΟΣΕ κ. Γ. Σαμπατακάκης, καθώς και στελέχη των ανωτέρω Φορέων.
Στη συνάντηση συμμετείχε επίσης ο Σύμβουλος της ΕΔΑΜ, ο οποίος
έχει αναλάβει την εκπόνηση της μελέτης σκοπιμότητας και της ανάλυσης
κόστους – οφέλους της σιδηροδρομικής σύνδεσης Αθήνας – Πάτρας, καθώς και της σιδηροδρομικής πρόσβασης στην πόλη και το λιμάνι της Πάτρας. Η μελέτη αυτή θα υποβληθεί στις Υπηρεσίες της Ε.Ε. για την τεχνικοοικονομική τεκμηρίωση της κοινοτικής συγχρηματοδότησης για την υλοποίηση των εκτελούμενων και προγραμματιζόμενων έργων επί του άξονα αυτού.
Ο Σύμβουλος αναφέρθηκε στην αξιολόγηση όλων των εναλλακτικών
λύσεων διέλευσης της σιδηροδρομικής γραμμής από την πόλη της Πάτρας, μεταξύ των οποίων και η λύση της πλήρους υπογειοποίησης της γραμμής, η οποία είχε μεν προβλεφθεί στον αρχικό σχεδιασμό, αλλά το κόστος κατασκευής της προκύπτει απαγορευτικό με βάση τα σημερινά δημοσιονομικά δεδομένα. Ο Σύμβουλος παρουσίασε τη βέλτιστη τεχνικοοικονομικά εναλλακτική λύση, η οποία προβλέπει πολύ ηπιότερες επεμβάσεις, σαφώς χαμηλότερου κόστους, στην εν λόγω περιοχή, η οποία εξασφαλίζει την εναρμόνιση και συνύπαρξη της νέας σιδηροδρομικής γραμμής εντός του αστικού ιστού της πόλης, αποκαθιστά πλήρως την οδική επικοινωνία στο κέντρο της πόλης (περιοχή Αγ. Διονυσίου) και αναβαθμίζει εν γένει την εν
λόγω περιοχή δημιουργώντας νέους κοινόχρηστους χώρους (πλατεία,
χώρους στάθμευσης, κλπ). Παράλληλα, η λύση αυτή εξασφαλίζει τόσο την προαστιακή εξυπηρέτηση της ευρύτερης περιοχής της πόλης και μάλιστα με προοπτική περαιτέρω επέκτασής της βορείως και νοτίως της πόλης, όσο και την υπεραστική κίνηση επιβατών και τη σιδηροδρομική διακίνηση εμπορευμάτων από και προς την Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη, μέσω Ιταλίας.
Τέλος διευκολύνει την ελεύθερη πρόσβαση της πόλης προς τη θάλασσα.
Τονίσθηκε ότι η λύση θα συμβάλλει, ώστε, στο πλαίσιο της
εκπονούμενης μελέτης κόστους – οφέλους, να προκύψουν ικανοποιητικοί
δείκτες κοινωνικοοικονομικής αξιολόγησης, αναγκαία προϋπόθεση για να συγχρηματοδοτηθούν οι αντίστοιχες επενδύσεις από κονδύλια της
Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ο σχεδιασμός αυτός έγινε κατ' αρχήν θετικά αποδεκτός από όλους τους
συμμετέχοντες, οι οποίοι ζήτησαν από τον Σύμβουλο να τεκμηριώσει
αναλυτικότερα τις κοστολογικές εκτιμήσεις των εναλλακτικών λύσεων, ενώ συμφωνήθηκε ότι θα ήταν χρήσιμο να γίνει αναλυτική παρουσίαση του προτεινόμενου σχεδιασμού στους ενδιαφερόμενους τεχνικούς, οικονομικούς και λοιπούς Φορείς της περιοχής στο πλαίσιο μίας ευρείας Τεχνικής Συνάντησης που θα πραγματοποιηθεί στην Πάτρα, όπου θα τεκμηριωθούν τα στοιχεία ωφελειών και κόστους της προτεινόμενης λύσης και της προοπτικής συγχρηματοδότησής της από κονδύλια της Ε.Ε.